Tall og fakta
NHO Service og Handel og NHO innhenter og bearbeider statistikk og fakta. Her er oversikt.
NHO Service og Handel og NHO innhenter og bearbeider statistikk og fakta. Her er oversikt.
3.kvartal 2024
2. kvartal 2024
1. kvartal 2024
4. kvartal 2023
3. kvartal 2023
2. kvartal 2023
1-kvartal 2023
4. kvartal 2022
3.kvartal 2022
2.kvartal 2022
1. kvartal 2022
4 kvartal 2021
3 kvartal 2021
2 kvartal 2021
1 kvartal 2021
4 kvartal 2020
3. kvartal 2020
2.kvartal 2020
1.kvartal 2020
4. kvartal 2019
3. kvartal 2019
2.kvartal 2019
1. kvartal 2019
Kvalitet 23 er analyser av kommuners ressursbruk relatert til hvilken effektivitet og kvalitet de oppnår innen tre tjenesteområder. Områdene som er analysert er helse og omsorg, barnehagedrift og renhold og eiendomsdrift. Resultatene presenteres fylkesvis og i ulike KOSTRA-grupper. Se her
Myter og fakta for bemanningsbransjen ble publisert i juni 2021. Se her
Sykefravær Q3-24
Sykfravær Q2-24
Sykefravær Q1 - 2024
Sykefravær Q4 - 2023
Sykefravær Q3 - 2023
Sykefravær Q1 - 2023
Sykefravær Q4 - 2022
Sykefravær Q3-2022
Sykefravær Q1-2022
Sykefravær Q4-2021
Sykefravær Q3 -2021
Sykefravær 2. kvartal 2021
Sykefravær 4. kvartal 2020
Sykefravær 3. kvartal 2020
Sykefravær 2.kvartal 2020
Sykefravær 1. kvartal 2020
Sykefravær 4. kvartal 2019
Sykefravær 3. kvartal 2019.
Sykefravær 2. kvartal 2019.
NHOs medlemsundersøkelser gir innsikt i hva som er de største utfordringene og hvordan dette utvikler seg over tid.
Nå er tallene for første kvartal 2025 klare: 44 prosent skal bemanne opp, 17 prosent skal bemanne ned og 36 prosent forventer ingen endring, viser arbeidsmarkedsbarometeret fra ManpowerGroup, som kom i dag.
Samlet sett er det flere medlemmer som opplever at dagens marked er dårlig enn godt, viser ferske tall.
Sykefravær i tredje kvartal er 7,76 prosent innen renhold, 5,65 prosent i kantiner, 6,83 prosent blant vektere og 7,07 prosent for helsearbeidere. For kommunal egenregi er fraværet 8,43 prosent.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.