-
Standardbetingelser for kjøp av skadesanering
NHO Service har utarbeidet malen "Standardbetingelser for kjøp av skadesaneringstjenester".
-
Medlemsmøte for Storkjøkkenleverandører
Bransjerådet for storkjøkkenleverandørene ønsker velkommen til «gammeldags åpent bransjeforeningsmøte, som i årene før pandemien.
-
Skattefradrag for tjenester i hjemmet: Vinn-vinn-vinn for samfunnet
Hvorfor velger så mange land å gi økonomisk incentiv for tjenester i hjemmet? Fordelene er så mange at stadig flere, også her til lands, mener dette er veien å gå. En rapport fra Vista Analyse underbygger hvorfor, skriver Adm. direktør Anne-Cecilie Kaltenborn, NHO Service og Handel i en kronikk.
-
Hvordan få til godt partsamarbeid?
-Hva kjennetegner et godt partssamarbeid lokalt og hvordan få det til, var overskriften for Trine Wiig, (NAF) og Ingeborg Malterud (NHO Service og Handel) på konferansen Bygg Ren Verdi 2025.
-
NHO Service og Handel med viktig bidrag til ny matsvinn-rapport
Matsvinnutvalget har i dag levert sin rapport «Anbefalinger til helhetlig tiltaks -og virkemiddelbruk» til regjerningen.
-
Slik blir Coor et reelt bærekraftig selskap
Vårt medlem Coor jobber for å bli et reelt bærekraftig selskap. Viktigste tiltak er å eliminere klimagassutslipp.
-
Ren arbeidsglede på agendaen
Vår medlemsbedrift Renglede.no AS, signerte nylig etikkplakaten til Fair Play Agder. – Det ligger i navnet vårt: Vi skal tilby ren glede, og samtidig være en ren bransje. Det brenner jeg for, sier gründer og daglig leder Jan Bernhard Jørgensen.
-
Hvem eier data i bygg?
Bygninger skaper store mengder data som du kan bruke til å utvikle virksomheten. Men har du sikret deg eierskap til dataene?
-
Medarbeiderundersøkelsen 2020/21
Rapporten Ansatt i bemanningsbransjen - Medarbeiderundersøkelsen 2020/21er gitt ut av NHO Service og Handel i februar 2021.