-
Skattefradrag for tjenester i hjemmet: Vinn-vinn-vinn for samfunnet
Hvorfor velger så mange land å gi økonomisk incentiv for tjenester i hjemmet? Fordelene er så mange at stadig flere, også her til lands, mener dette er veien å gå. En rapport fra Vista Analyse underbygger hvorfor, skriver Adm. direktør Anne-Cecilie Kaltenborn, NHO Service og Handel i en kronikk.
-
NHO Service og Handel med viktig bidrag til ny matsvinn-rapport
Matsvinnutvalget har i dag levert sin rapport «Anbefalinger til helhetlig tiltaks -og virkemiddelbruk» til regjerningen.
-
ISS innfører elektronisk risikovurdering
Vårt medlem ISS innfører elektronisk risikovurdering som første selskap i bransjen. Medarbeidernes sikkerhet har øverste prioritet.
-
Signerer strakstiltak for klima
Vårt medlem Coor er første aktør fra servicebransjen som slutter seg til åtte "Strakstiltak for klimatilpasning". Dette er et initiativ fra aktører i næringslivet som sikter på å hjelpe bedrifter med å ligge i forkant av myndighetskrav som vil komme i årene fremover.
-
Digitaliserer 300 bygg og kutter 40% av energibruken
300 bygg digitaliseres i løpet av 2021 slik at energibruken kuttes opp til 40 prosent. Det skjer som et samarbeid mellom Toma og Energy Control og er eksempel på eiendomsteknologi som er kommet på et nytt nivå.
-
Recover styrker industriservice
Vårt medlem Recover kjøper det norske selskapet TT-Teknikk og tar en sterkere posisjon innen industriservice.
-
Gode bærekraft-resultater i Sodexo
Halvert matsvinn, mer bærekraftig renhold, utfasing av all engangsplast og mål om å redusere klimapåvirkningen med 34 % innen 2025. Dette er hovedpunkter i "Samfunnsansvarsrapporten for 2019" fra vår medlemsbedrift Sodexo.
-
Coworking åpner nytt marked
«Coworking», eller «kontor-som-service» er en trend som kan åpne nye store muligheter for Facility Management-bedrifter.
-
Bransjestandarden for skadesanering ivaretar kulturminner
Når ulykken først skjer er det avgjørende at profesjonelle aktører innen skadesanering raskt kommer i gang med å begrense skadene. Den nylig reviderte bransjestandarden for skadesaneringsbransjen og forsikringsselskapene sikrer at dette skjer på beste måte.
-
Tidenes kontrakt for Toma
Toma Gruppen har inngått den største avtalen i selskapets historie, sikret seg to store kontrakter og øker den årlige omsetningen med 12 prosent. Sammen med Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL) har Toma Gruppen etablert et felles eid selskap, hvor sistnevnte eier 51 prosent og LHL 49 prosent.