-
Kontraktsforhold i kantiner under korona
Kunder kontakter nå kantinebedrifter med spørsmål knyttet til kontraktsforhold, levering av tjenester ved lavere behov og nedskalering. De nye retningslinjene for smittevern nasjonalt, i Oslo og i Bergen får praktiske, umiddelbart konsekvenser for service- og tjenestenæringen. Det er ingen automatikk i at en dramatisk kundesvikt eller vanskelig situasjon gir fritak for de løpende kontraktsforpliktelser.
-
Kantinerevolusjon prøver å endre nordmenns matvaner
Food (R)evolution-prosjektet har tatt en første testrunde av bærekraftig og nyutviklet kantinemat. Det skjer i kantinen til revisjon- og rådgivningsselskapet Deloittes i Bjørvika i Oslo, hvor 350 spiser daglig.
-
Å lede 120.000 ansatte i tøffe tider
Subsidierte lån til ansatte, gjeldsrådgivning, fleksibel lønnsutbetaling, psykologisk hjelp og matkasser er blant tiltakene for å bistå ansatte som sliter, fortalte Kathinka Friis-Møller, konsernsjef i Compass Group for Europa og Midt-Østen på NHOs årskonferanse i dag.
-
- Sunn helse og bærekraftige matsystemer henger sammen
Ny mat-rapport viser at sunn helse og bærekraftige matsystemer henger sammen. -Rapporten gir et godt grunnlag for neste steg i vårt arbeid, sier Kathinka Friis-Møller i vår medlemsbedrift Compass Group.
-
Kantiner er blitt 27 prosent bedre
Matsvinn i gram pr gjest, for hotell og kantiner har blitt redusert med hhv. 8 og 27 % sammenlignet med 2017.
-
Søkere til restaurant- og matfag øker
I 2021 startet en nasjonale rekrutteringskampanje til restaurant- og matfag som ser ut til å gi resultater. Antall søkere til restaurant- og matfag øker.
-
Vant kontrakt på Goliat, Balder, Ringhorne og Jotun
Vårt medlem ESS Support Services har vunnet en ny kontrakt med Vår Energi, og skal levere forpleiningstjenester på Goliat, Balder, Ringhorne og Jotun de neste fem årene.
-
Kantiner leverer mat på døra
Vårt medlem 4 Service driver vanligvis personalrestauranter. Da koronakrisen kom snudde de seg raskt rundt og lanserte lunsj og middag til ansatte med hjemmekontor og alle andre som har fått rutiner og hverdag snudd på hodet.
-
Fasen "Utvikle og anskaffe tjenester"
Hvordan ha dialog med ressursene i markedet for å løse oppgaven på en kostnadseffektiv og god måte?
-
Sunne Hender ble godt mottatt
Ansatte i medlemsbedriftene er meget positive til satsingen Sunne Hender, viser sluttrapporten. Prosjektet vil bidra til bedre helse og lavere sykefravær blant renholdere og frisører.