-
Vannskader øker sterkt i Norge
Vannskader er nå den største og raskest voksende oppgaven for skadesaneringsbransjen i Norge, viser ny rapport fra NHO Service og Handel. Økt kompetanse og nye verktøy er viktige svar på utfordringene.
-
-
Slik får vi fremtidens kokke-stjerner
NKL KokkeCampus 2023 er et nasjonalt rekrutteringstiltak for fremtidens faglærte kokker, 25. -30. juni 2023. Dette er en arena hvor den enkelte deltager skal bli inspirert, oppleve mestring, bli motivert til VG2 og sin fremtidige kokkekarriere.
-
Utviklet "Lunsj på Døra" - en digitalisert kantine
Vårt medlem Conluo ble inspirert undre pandemien og utviklet konseptet "Lunsj på Døra" som nå er blitt til 3.500 porsjoner i måneden i Oslo/Akershus og Østfold og en omsetning på tre millioner kroner.
-
Helt Med er kåret til Årets Sosiale Entreprenør 2023
Vårt medlem Helt Med er kåret til Årets Sosiale Entreprenør 2023. 25 selskaper var nominert til prisen som ble delt ut i dag på NHOs Årskonferanse. Vinneren mottok hyllest og prisen på en halv million kroner foran en full sal med politikere og ledere i norsk næringsliv.
-
Får 12 millioner til mer bærekraftig mat
Vårt medlem Coor og samarbeidspartnere får 12 millioner kroner fra Norges Forskningsråd til bærekraftsprosjektet Food (r)evolution. Coor vil være hovedansvarlig for prosjektet, som går frem til 2024.
-
Kantiner sier opp rekordmange ansatte
1 av 2 kantiner har sagt opp ansatte og like mange har planer om det samme. 8 av 10 har permittert ansatte. - Krisen er nesten ikke til å fatte, sier Jorulf Brøvig Silde, direktør for bransjen i NHO Service og Handel.
-
Delta på Internasjonal dag mot matsvinn
I anledning den Internasjonale dagen mot matsvinn inviterer de nordiske matbankene til en online dialog om "Matdonasjoner: For folket, for planeten" den 29. september.
-
Coor vant NM Community Catering 2020
Vårt medlem Coor, Equinor Business Center, Stavanger, gikk helt til topps og vant NM Community Catering 2020.
-
Tiltak som "gratis restemat i kjøledisk" halverte matsvinn i NHO
NHO kuttet matsvinnet med hele 47 prosent første uka. Satsingen skjer i samarbeid med vår medlemsbedrift Eurest og Matvett.