Programlederteamet består denne sesongen av fire mennesker med svært ulik kompetanse. Fra 4Service får seerne stifte nærmere bekjentskap med Markus Storm Dalseg, matfaglig ansvarlig, Tone Hartviksen, ESG-ansvarlig og Masha Yudytska, ekspert på sosiale medier. Teamet ledes av den erfarne TV-profilen Arne Hjeltnes.
– Dette har vært en helt unik produksjon og resultatet er et program som jeg tror vil treffe rett i hjertet på alle som er opptatt av utvikling, bærekraftige løsninger og eiendom. Og det tror jeg er ganske mange! Det som er ekstra morsomt med Rom for Suksess er at konseptet er helt nytt. Vi TV-seere har blitt ganske kresne etter hvert, så da er det stas at vi kan få komme på lufta med noe som man ikke har sett før, forteller en engasjert Hjeltnes.
Starter på Skøyen
I programmets første episode er det et av 4Service sine næringsbygg på Skøyen i Oslo som får besøk av teamet. Gjennom ti episoder vil turen også gå innom Telemark, før alt ender opp på Eiendomsdagene 2023 på Norefjell. Et sentralt poeng i serien er å se på hvordan man fremover kan utvikle arbeidsplasser som gjør det mer attraktivt å dra til kontoret, i stedet for å bli værende på hjemmekontoret.
– Jeg liker å si at Rom for Suksess blir en reise inn i arkitekturen og designet som preger moderne norske næringsbygg. Sammen skal vi undersøke fremtidens arbeidsplasser, og ikke minst, løsningene som gjør dem gode å jobbe i. Etter noen turbulente år er det på høy tid at vi finner ut hvordan morgendagens arbeidsplasser skal se ut. For akkurat det angår jo tross alt oss alle, fortsetter Hjeltnes.
Mat, bærekraft og gode løsninger
I 2023 er kravene til en god arbeidsplass noe helt annet enn for bare få år siden. Grensene mellom jobb og privatliv er mer flytende, og begreper som samhold og kultur bygges på nye måter. Programleder Tone Hartviksen forklarer:
– Da vi fikk muligheten til å bli med på å lage en full sesong av Rom for Suksess trengte vi ingen betenkningstid. De aller fleste som eier og drifter næringsbygg har de siste årene stilt seg spørsmålet: Hva skal til for å utvikle arbeidsplasser som folk vil elske å komme til? Vi i 4Service vet at det handler om mange flere faktorer enn bare gode stoler og fine lokaler.
Ambisjonen er å gi god underholdning
Sammen med Hartviksen, som bidrar med ulike bærekraftige perspektiver i serien, er det Storm Dalseg som står for matlagingen og Yudytska som dokumenterer det hele i sosiale medier. I møte med selskaper og medarbeidere på de ulike lokasjonene gir de tre ekspertene gode råd, samt lytter til erfaringer som vil ha interesse hos et større publikum.
– Ambisjonen med programmet er å gi god underholdning til TV-seerne, dele inspirasjon og bidra til å starte gode diskusjoner på arbeidsplasser over hele landet. Å legge forholdene bedre til rette for de som jobber i en bedrift starter i det små. Det handler ofte om noe så enkelt som innstilling og vilje til å tenke nytt, avslutter Hartviksen.
Heim TV er tilgjengelig i alle basispakkene til de ulike distributørene. Kanalen ligger åpen hos Telia, Altibox, Allente og RiksTV. Hos Telenor ligger Heim TV i basispakken, men må velges inn via poengsystemet. I tillegg kan kanalen strømmes gjennom Strim og T-We.
Se et klipp her