Klart for ny sesong av rekrutteringskampanjen Smak deg frem
Tredje runde av rekrutteringskampanjen "Smak deg frem" lanseres i disse dager. Målet er å vise mulighetene som ligger i utdanningsprogrammet Restaurant- og matfag.
Tredje runde av rekrutteringskampanjen "Smak deg frem" lanseres i disse dager. Målet er å vise mulighetene som ligger i utdanningsprogrammet Restaurant- og matfag.
− For oss er det viktig å vise at videregående skole ikke handler om hva du blir, men heller om hva du lærer. Gjennom Smak deg frem-filmene viser vi frem den viktige kompetansen og de ettertraktede egenskapene de unge får ved å velge nettopp Restaurant- og matfag – og det er ikke rent få, sier Ingeborg Malterud, fagsjef Drift og Service i NHO Service og Handel.
Smak deg frem startet i 2020, og har siden den gang fått med mange spartnere i prosjektet. Det er nå et samarbeid mellom NHO Reiseliv, NHO Mat og Drikke, NHO Service og Handel, Hovedorganisasjonen Virke, Fellesforbundet, Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund (NNN), Norske Kokkers Landsforening (NKL), Baker- og Konditorbransjens Landsforening (BKLF) og Foreningen for Opplæringskontorene i Restaurant- og Matfag (FORM). Prosjektet har dessuten fått midler fra Landbruks- og matdepartementet (LMD) til oppstart av en av flerårig kampanje.
Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?