Registreringsverktøyet Check-In, er nå gratis for alle i serveringsbransjen

Publisert

#205

-Det har vært lagt ned mye god bransjedugnad under koronatiden. Nå stiller også vår samarbeidspart e-Smiley opp ved å tilby fri bruk at et registreringsverktøy for gjester på serveringssteder, sier Jorulf Brøvig Silde direktør, Drift og Service i NHO Service og Handel.

Etter regjeringens påbud om at alle serveringssteder i Oslo skal benytte gjesteregistrering har eSmiley valgt å gjøre Check-in gratis for alle. Det digitale verktøyet brukes til å registrere gjester, og skal gjøre det enkelt å foreta smittesporing hvis gjester blir smittet med Covid-19.

Hensikten med Check- in er at serveringsstedet kan spore smitte hvis det oppdages at en eller flere gjester er smittet med Covid-19. Check-in kan brukes av alle kjøkken og i alle bransjer.

- Etter massiv respons fra våre kunder når vi først lanserte Check-In i midten av september, ser vi nå også behovet for at dette skal gjøres tilgjengelig og gratis for alle i serveringsbransjen. Etter regjeringens påbud om registrering av gjester fra 28.september i Oslo, har vi gjort Check-In gratis og tilgjengelig for alle. Vi må alle bidra til å bryte smittekjeden av Covid-19. sier Mari Blomberg, Country Manager i eSmiley Norge.

Hvordan fungerer Check-in?

Serveringssteder som ikke er kunde av eSmiley registrer seg med linken og henter ut sin egen QR- kode. Denne skrives ut og fremlegges synlig for gjestene. Gjestene skanner koden med kamera på mobilen og registrerer seg. Informasjonen blir automatisk sendt til systemet, og serveringsstedet kan hente ut lister over registrerte gjester dersom tilfelle av smitte med Covid19 oppstå.

Systemet lagrer informasjonen om gjestene i 14 dager før informasjonen blir slettet automatisk.

For mer informasjon om Check-In, se her

Mann

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Bestill et møte med oss

Bestill et møte med oss

Er du medlem og ønsker bedre kontakt, eller vil du høre mer om fordelene ved å være medlem?