-
Nødplakat for digitale angrep
Næringslivets sikkerhetsråd har lansert en nødplakat for digitale angrep, med viktige telefonnumre og nyttig informasjon. Den kan skrives ut, henges på veggen, og forhåpentligvis være til nytte for virksomheter som rammes av digitale angrep.
-
Komplett feirer 25 år på nett
- Njæææ, sjefen var ikke så interessert i dette nymotens netthandelsgreiene. Vi annonserte på Tekst-TV, det fikk være nok.
-
Norsk plasthåndtering er et forbilde
Internasjonale eksperter har gransket Norges plasthåndtering på oppdrag for Handelens Miljøfond. Norge er et foregangsland, men viktige grep må gjøres.
-
Dagligvarebransjen og serveringsbransjen er blant de beste på å kutte matsvinn
Regjeringen har sammen med matbransjen et mål om å halvere matsvinnet i Norge innen 2030. Resultatene viser at det kastes ca ti prosent mindre mat enn i 2015. Best er dagligvarebransjen som har kuttet 23,3 prosent og serveringsbransjen 28 prosent, mens industrien har kuttet bare 1,2 prosent.
-
Over 30 liter brus per nordmann i utenlandshandel
En ny rapporten fra Folkehelseinstituttet viser at hver nordmann kjøper over 30 liter brus over grensen årlig. - Grensehandelen påvirket negativt lokale verdiskapning og arbeidsplasser og skader miljøet gjennom unødvendig transport, sier Linda Vist, direktør for handelsnæringen i NHO Service og Handel.
-
7-Eleven Market med dagligvarer til REMA 1000-priser
Vårt medlem Reitan Retail lanserer nå det nye konseptet 7-Eleven Market som tilbyr et bredt utvalg daglivareprodukter til faste lave priser til folk i farta.
-
Nå starter jakten på ryddeaktører i Troms og Finnmark
Troms og Finnmark skal ryddes til sommeren, når hekketiden er over. Nå starter jakten på mannskap til ryddejobben.
-
Åpner Laura Ashley i Trondheim - får god hjelp på veien
Lise Olden (42) fra Ørland planlegger å åpne tre butikker i Trondheim for det britiske interiørmerket Laura Ashley. På veien frem mot åpning får hun hjelp av NHO Service og Handel.
-
IKEA er kåret som ledende innovatør
Vårt medlem IKEA er kåret som Norges mest kommersielt innovative bedrift av NHH.
-
Krisa ga kiosken et statusløft
-Da mye av norsk handel måtte stenge i slutten av januar, fikk vi samtidig slått fast en viktig ting: Kiosken er for mange like viktig som matvarebutikken! Det skriver Anne-Cecilie Kaltenborn i bladet Convenience.