Starter ny ordning for sertifisering av innkjøpere
25. september gikk startskuddet for sertifiseringsordningen (SOA), som NHO har vært pådriver for og som Difi skal drifte.
25. september gikk startskuddet for sertifiseringsordningen (SOA), som NHO har vært pådriver for og som Difi skal drifte.
Sertifiseringsordning for offentlige anskaffelser (SOA) skal sikre tillit til at innkjøperne i offentlig sektor har grunnleggende anskaffelseskompetanse. Sertifiseringsordningen består av en fagplan og en sertifiseringstest.
Difi har ansvar for å profesjonalisere organiseringen av SOA. Et fagråd har operativt ansvar for utvikling, evaluering og vedlikehold av fagplaner og er rådgivende organ. Med i Fagrådet er NHO, LO, KS, Virke, Norsk Forbund for Innkjøp og Logistikk (NIMA), Etisk Handel Norge, Fylkesinnkjøp (FI), Oslo kommune, Politiet og Sykehusinnkjøp. Norsk Test er representert i fagrådet, som skal utvikle og vedlikeholde fagplaner.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.