Prisene deles ut under Handlekraft 2022, den 9. november.
Nominert som årets talsperson
Monica Bogstad, HR-dir. IKEA Norge
Monica Bogstad er flink til å få frem bransjens utfordringer i media, og har stilt både i tidsskrifter og aviser, som i Dagens Næringsliv ifm utfordringene med å få utenlandske arbeidstagere inn i landet. Hun stiller også på en rekke konferanser der hun deler sine og bransjens perspektiver en arbeidsintensiv bransje som krever stort fokus på de ansatte.
Per Kristian Johansen, Jobzone i Østfold
En av de mest engasjerte bransjeambassadørene som har brukt sitt nettverk i fagbevegelse og Ap på en god måte, og hatt møter med både AP og Sp politikere ifm forslaget om kraftig innskrenkelse av anledning til innleie i Norge.
Nora Helliksen, Barents Outdoor
Nora Helliksen og Barents Outdoor har på kort tid blitt et erkeeksempel på hvordan sirkulærøkonomien må se ut: vi må få en reparasjonsøkonomi med håndverkere som kan reparere, og det mangler vi pr i dag. Men Nora har i flere år representert en annen type stemme i bransjen og i varehandelen. Hun stiller opp på mange arenaer, og DN har pekt på henne som en kommende stemme fra en spennende både tradisjonell og innovativ bedrift.
Nominert som årets bedrift
Arbeids og inkluderingsbedriften Hapro Jobb og Kariere
Hapro er et kompetansehus som gjennomfører arbeidsrettede tiltak, kurs og arbeidsmarkedstjenester i Oslo, Viken og Innlandet. Jobber med avklaring, arbeidsforberedende trening, Kompetansepluss og Ekspertbistand. Årlig er over 4000 personer aktive gjennom bedriften. NAV er største kunde.
Bemanningsbyrået Gammel Nok
Gammel Nok er en sosial entreprenør som leverer bemanningsløsninger til virksomheter og private. De formidler personell over 50 år til kunder som verdsetter erfaring, kunnskap og arbeidsglede. De er gode på kommunikasjon. Stilte på innleiehøringen på Stortinget.
Conluo
Multiservicebedriften Conluo er en norskeid grunderbedrift med utspring på Østlandet. De leverer kvalitet i alle ledd, har stadig innovasjonsprosjekter innen Facility Management, nytenkende lunsjapp og fremme på teknologi. Bedriften har stått for en frisk og energisk kampanje der servicemedarbeidere kom i supermenneskedrakt. Conluo bemerker seg positivt når de så tydelig tar til orde for at medarbeiderne er deres fremste ressurs. Bedriften er svært opptatt av utvikling og empowerment for de ansatte og jobber bevisst med å rekruttere mennesker som vil opparbeide seg språkferdigheter, men har høy kompetanse fra hjemlandet sitt.