Clas Ohlson, som i dag har 90 butikker og nettbutikk i Norge, valgte i mars 2020 å bli en del av NHO-fellesskapet. Innmeldingen skjedde kun uker før koronakrisen for alvor gjorde sitt inntog i Norge.
Stine Trygg-Hauger, administrerende direktør i Clas Ohlson, er glad for at de har hatt en sterk støttespiller - både når det kommer til politisk påvirkning, advokatbistand og kurs i kriseledelse, noe NHO Service og Handel tilbyr alle sine medlemmer - gjennom en krevende periode.
Fyll inn, beregn kontingent og meld deg inn i NHO Service og Handel her.
- Krise gir også muligheter
- Koronakrisen er en stor utfordring, men krisen gir også muligheter. Vi lever og jobber annerledes enn før. I Clas Ohlson ser vi nå at vi kan være mer relevante for kundene enn vi noen gang før har vært. Ja, det er en krevende tid, men det får oss til å tenke nytt. Jeg tror bransjen og vi har store muligheter, sier Trygg-Hauger.
NHO Service og Handel representerer 6.800 virksomheter som sysselsetter rundt 130.000 ansatte, er den nest største landsforeningen i NHO. Tjeneste - og handelsbedrifter er blant de som er hardest rammet av koronakrisen, og for mange ledere har NHO Service og Handels medlemsfordeler vært avgjørende for å håndtere krisetiden.
Les mer: NHO Service og Handels medlemsfordeler
Etterspørselen etter gratis juridisk bistand, permitteringsveiledning, krisepakker, kurs og webinarer for bedriftsledere har aldri vært høyere. Alt dette – og mer – får du som medlem i NHO Service og Handel.
Les mer om landsforeningen her.
Nå skal fremtidens næringsliv skapes
Trygg-Hauger og Clas Ohlson er blant bedriftene som virkelig sett verdien av å være en del av et større fellesskap i krisetid. Nå skal framtidens næringsliv skapes, og Trygg-Hauger er sikker på at NHO Service og Handel er riktig sted å være for å påvirke rammevilkårene for service- og handelssektoren.
- For oss er det viktig å bli en del av et større fellesskap og få muligheten til å lære på tvers av bransjer og næringer. Nå endrer ting seg raskt og da er vi nysgjerrig på hva andre gjør, sier hun.
- Jeg liker at NHO Service og Handel har tydelige ambisjoner og mål, og ser på muligheter for hvordan vi kan skape grobunn for nye tjenestemodeller. Det blir viktig, sier Clas Ohlson-sjefen.