Et viktig mål i den fasen prosjektet er i nå, er å stimulere til økt samarbeid mellom tillitsvalgte og ledere i de ti renholdsbedriftene som deltar i prosjektet, skriver Renholdsnytt.
Det er gjerne toppleder eller HR-leder som møtes på prosjektsamlingene, sammen med tillitsvalgt, derfor satser prosjektet mye på at bedriftene skal få med seg også mellomledernivået.
– Det er de som sitter og kjenner på de lokale avdelingene ute i bedriftene, utdyper Ingeborg Malterud hos NHO Service og Handel.
– Ofte utspiller slikt endringsarbeid seg på én bedrift, her er vi ti organisasjoner. Da er det viktig at det oppleves nyttig og vitalt ute i bedriftene. Vi får tilbakemelding fra bedriftene, både fra ledelsessiden og tillitsvalgtsiden, på at dette er nyttig. De lokale prosjektene er godt i gang og prosjektleder støtter godt oppunder deres partssammensatte arbeid.
Hun beretter at det har vært fulltallig oppmøte på de to fysiske samlingene som har vært så langt. Det samme på en Teams-workshop som ble avholdt tidligere i høst.
– Husk at det er små marginer og travelt i servicenæringen i Norge. Jeg er stolt og imponert over at deltakerne setter av tid og krefter på dette, og vil investere i nytteverdien, sier hun.
Les mer her