Vårt medlem Conluo Facility Services har vært med å utvikle egne apper som er viktige for driften av bedriften. På en konferanse i regi av Ren Tilstedeværelse ble Conluos Hovedtillitsvalgt Maja Theresa Bogucka og personalsjef Unni Bjørgesæter fra Conluo Facility Services AS presenterte bedriftens erfaringer med ulike teknologiske løsninger. Mer om Ren Tilstedeværelse.
Bedriften bruker M Solution og Simployer til å planlegge, beregne arbeid- og kjøretid, timeregistrering og lønn med mere. Systemene gir tilgang for alle ansatte og gjør det lett å lese planlagte timer, finne kundeadresse, levere egenmelding, be om ferie og annet. Du registrerer også temporære jobber, varebestillinger. For å nevne noe. Erfaringer med dette ble delt på konferansen.
Spennende er appene som Conluo Facility Services har hatt stor glede av siden 2023.
-For bestilling av flyttevask har vi ca 200 oppdrag i måneden, som er det vi har kapasitet til å levere, forteller Unni Bjørgesæter. Conluo Facility Services har 260 ansatte. 200 er ansatt innen renhold, mens resten tar seg av kantine- og vaktmestertjenester.
Unni Bjørgesæter forteller at appen flyttevask er populær fordi man på en enkel måte kan avtale oppdrag og få en forhåndsavtalt pris.
Mat levert på døra kom som en konsekvens av at Norge stengte ned under pandemien og er siden blitt en populær tjeneste. Flere tusen har vært innom og brukt denne appen. Den tredje appen er eksempel på nye servicejobber, småoppdrag i hjemmet i kategorien vaktmestertjenster. Se mer her