- Å bli medlem handler for oss om å bli del av et godt fagmiljø og ta del i et nettverk som vil gi fordeler, sier Espen Berger adm. dir i Eplehuset.
- Jeg ser frem til å bli bedre kjent i dette nettverket, der vi kan utfordre hverandre og lære av hverandre, sier Berger.
- Medlemskapet skal bidra til å opprettholde noe vi er veldig opptatt av, å være en solid og seriøs aktør for våre medarbeidere og våre kunder. Etter en lengere prosess har vi kommet til at NHO/NHO SH blir en veldig god match. Vi føler oss trygge på at vi kan finne verdi i medlemskapet og at vi slik kan bygge og trygge Eplehuset for fremtiden, sier Berger.
- NHO har et tilbud som er ganske variert og komplett. Det er særlig tre ting vi søker. Først og fremst vi vi få hjelp til å bli en bedre arbeidsgiver. Vi er også opptatt av offentlige anskaffelser og den ekspertise, rådgiving og veiledning vi kan få på dette området. Vi må også nevne bærekraft-elementet som vi finner særlig interessant.
- Hvordan går det med Eplehuset i det som for mange er krevende tider?
- Vi har en utfordrende periode bak oss og var gjennom en betydelig omstilling fjor som gjør at vi nå står godt rustet for fremtiden.
- Hva er viktigste trend i bransjen?
- De som klarerer seg best har sirkulære forretningsmodeller som fremmer mindre bruk og kast, og være opptatt av levetid til produktene. Vi har alltid vært opptatt av å finne riktig produkt til riktig formål, slik at kundene får mest mulig verdi ut av det de kjøper. Det er grunnen til at vi har investert så mye i servicevirksomheten vår, slik at vi kan anbefale reparasjon fremfor kjøp av nytt hvis vi mener at det er mest fornuftig og gir god bruksverdi, sier Berger.