Norsk Kundebarometer er en årlige undersøkelsen og tar for seg 150 selskaper. På listen er mange av våre medlemsbedrifter inne på topp 50. Eksempler er Komplett, Synsam, Oda (Kolonial), Sector alarm og Clas Ohlson. Rema 1000 lander midt på treet, mens konkurrenter som Coop Prix og Bunnpris kommer nederst på listen.
Se DN-omtale
Tester lojalitet og tilfredshet
Norsk Kundebarometer testet norske forbrukeres lojalitet og tilfredshet. Mats André Kristiansen, med-gründer og merkevaredirektør i Oda, er godt fornøyd med målingen. Oda går rett inn på førsteplass i dagligvarebransjen, som matbutikken kundene liker best.
- Etter mange år med jevn vekst, opplevde Oda en eksplosjon i etterspørselen etter dagligvarer på nett under nedstengningen av landet mars 2020. Siden har stadig flere oppdaget gleden og friheten ved å få alt man trenger levert rett på døra. Antall kunder er mer enn doblet, sier Kristiansen i en pressemelding
- Vi har bygget hele vårt konsept rundt best mulig kundeopplevelse. Målet har hele tiden vært å levere kvalitet, til gode priser og fjerne unødig stress i hverdagen. Tilbakemeldinger og tett dialog med kundene har vært helt essensielt når vi har utviklet tjenesten vår. Derfor er resultatet av Kundebarometeret en fjær i hatten, som alle i teamet setter utrolig stor pris på. Vi har verdens beste kunder, sier Kristiansen.
Enklere, grønnere, bedre
Oda jobber langsiktig med å videreutvikle handleopplevelsen på nett. I samarbeid med Dyrket.no, åpnet de sommeren 2020 en egen Mathall med delikatesser og unike, lokalproduserte varer. Da TV2 Hjelper deg testet dagligvarebutikker på nett januar 2021, vant Oda på pris og kvalitet.
Om Norsk Kundebarometer
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som siden starten for over 20 år siden har målt norske forbrukeres lojalitet og tilfredshet. 4670 kunder har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. 150 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer har blitt evaluert.
Hele undersøkelsen kan lastes ned på bi.no/nkb
Se også www.kundebarometer.com