Vil åpne minst 50 nye butikker
Lavpriskjedene vil åpne minst 50 nye butikker i løpet av 2020, melder Dagens Næringsliv.
Lavpriskjedene vil åpne minst 50 nye butikker i løpet av 2020, melder Dagens Næringsliv.
- Markedet er så å si flatt. Bakgrunnen for stagnasjonen er sammensatt. Folk er blitt mer bevisst på eget forbruk og kaster mindre mat. Samtidig møter dagligvarebutikkene økt konkurranse gjennom bransjeglidning og grensehandel, i tillegg til at folk handler mer mat i farta, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy til Dagens Næringsliv.
De siste årene har det blitt etablert mange nye lavprisbutikker, mens omsetningsveksten har vært lav.
- Jeg er ikke bekymret, men det er viktig å få opp igjen veksten. Det finnes ulike måter å gjøre det på, ved å selge bedre eller andre produkter. Vi har spisset oss mot bransjeglidning ved å sette ned prisene på for eksempel hygiene- og vaskeprodukter, sier Bjørkøy.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.