Fra venstre: Umar Abbadi, leder av smørehubben, Johannes Sangnes, adm. dir, i Reitan Convenience og Stian Breivik, markedsjef i Reitan Convenience Norge (Foto: Morten Jordal).
Verktøyet heter Smørehub. Konseptet er tatt i bruk av 7-Eleven ved Byporten kjøpesenter i Oslo, er det første i sitt slag og skal levere 360.000 baguetter i året.
Linda Vist, bransjedirektør Handel i NHO Service og Handel, var med på åpning av et helt nytt verktøy ved 7-Eleven Byporten hos Reitan Convenience.
Smørehuben leverer kontinuerlig ferske, påsmurte baguetter til Reitan Conveniences utsalgssteder. 10 utsalgsteder vil få levert 360.000 ferske, påsmurte baguetter i året.
- Dette er en videreføring av arbeidet som Reitan Convenience Norge har gjort gjennom mange år for å tilby ett bredt sortiment av sunn, fersk mat til folk i farta. Nå begynner utvalget å bli ganske omfattende og vi er stolte av kvaliteten, forteller Johannes Sangnes, adm. dir. i Reitan Convenience.
- Vi er nå tettere på våre utsalgssteder og forbrukeren. Vi forkorter logistikken fra våre leverandører og til forbrukeren samtidig som vi forenkler hverdagen til våre kjøpmenn, sier Kenneth C. Olsen til, adm. dir. i Reitan Convenience Norge.
-Dette sparer tid og penger, samtidig som det gir økt kvalitet og ferske varer til våre kunder, sier Olsen.
Smørehuben ledes av Umar Abbadi som er i gang med bestillinger på det blankpolerte, profesjonelle kjøkkenet. Store vinduer ut mot butikk gjøre at kundene kan få et glimt av fersk mat i arbeid. Planen er at smørehub skal utvikles og forbedres for hurtig tilgang til kvalitetsrik, fersk mat til forbrukerne.