Clas Ohlson velger NHO Service og Handel
Clas Ohlson, med sine 90 butikker og nettbutikk i Norge, velger NHO Service og Handel som ny partner og blir fra 1. april en del av NHO-fellesskapet.
Clas Ohlson, med sine 90 butikker og nettbutikk i Norge, velger NHO Service og Handel som ny partner og blir fra 1. april en del av NHO-fellesskapet.
- I Clas Ohlson tror vi at den som kommer nærmest kunden vinner. Vi ønsker å være en bransjeutvikler, og ved å bli en del av NHO-fellesskapet ser vi frem til å lære og utveksle erfaringer og kompetanse på tvers av bransjer og næringer. NHO har tydelige ambisjoner og mål for hvordan vi sammen skal løfte retailbransjen og vi ser frem til et fruktbart samarbeid, sier Stine Trygg-Hauger, administrerende direktør for Clas Ohlson i Norge.
Trygg-Hauger trekker fram NHOs bredde, kompetanse og tilgangen på et stort støtteapparat med 10 regionale kontorer som noen av årsakene til overgangen fra Virke til NHO.
- Clas Ohlson er en innovativ og våken bedrift og aktør. De er nytenkende og derfor i front med å utvikle sin bransje, og vil åpenbart også bidra til at NHO fremover blir en enda sterkere stemme for denne viktige delen av norsk økonomi, sier Anne-Cecilie Kaltenborn, administrerende direktør for NHO Service og Handel.
NHO Service og Handel er en av de to største landsforeningene i NHO og består i dag av 6.800 virksomheter som til sammen har rundt 130.000 ansatte. Handel er en av bransjene i NHO Service og Handel som er i sterkest vekst og bransjen står for 35 prosent av omsetningen til medlemmene.
- Clas Ohlson blir en av de største aktørene innen varehandel i NHO-felleskapet, hvor hele verdikjeden i norsk næringsliv er representert. Vi ser frem til samarbeidet, og er overbevist om at Clas Ohlson vil gi retning til diskusjoner i NHO Service og Handel knyttet til flere sentrale tema, slik som rammebetingelser for varehandelen og netthandel, sysselsetting og kompetanseutvikling i tiårene som kommer, sier Kaltenborn.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.