- Vi har hatt høye forventninger til samarbeidet med Kolonial.no og resultatet etter så kort tid viser at kundene setter pris på økt tilgjengelighet på våre varer. Det at smarte Clas Ohlson-varer finnes i en av ti handlekurver etter bare to måneder bekrefter at dette samarbeidet virkelig forenkler hverdagen for kundene våre, sier Stine Trygg-Hauger, adm. dir. i Clas Ohlson Norge.
Kolonial.no har den siste perioden merket at julehandelen er i gang og ser en tydelig økning i antall handlekurver med varer fra Clas Ohlson.
Resultater kom raskt
- Vi er meget fornøyde med så fantastiske resultater etter så kort tid. Det er gøy at våre kunder setter så stor pris på å kunne få varer som ikke er naturlige å finne i tradisjonelle dagligvarebutikker. Julelys, pepperkakedeig, middag og ladekabler viser seg å være en veldig god match. De siste ukene har vi hatt en ytterligere vekst av Clas Ohlsons produkter i våre handlekurver, sier adm. dir. i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.
Den svenske kjeden har siden i høst hatt ca. 200 av Clas Ohlsons varer tilgjengelige i Kolonial.no sin matbutikk på nett. Siden oppstart har det blitt lagt til nye produkter tilpasset sesong og etterspørsel.
- Vi ser at kundene våre ønsker å kjøpe alt de trenger til jul på et sted. Trenger du ternelys til Luciafeiringen i barnehagen eller dørkrans til jul er det både enkelt og tidsbesparende å kunne kjøpe det sammen ukens matinnkjøp, sier administrerende direktør i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.
Sortimentet vil øke
Fremover vil Clas Ohlson forløpende øke sortimentet på Kolonial.no. Målet er å kunne tilby et større sortiment av dingser fra Clas Ohlsons før påske.
- Her blomstrer forholdet! Det er full klaff, både for oss og for kunden. Vi har siden oppstart lagt til nye produkter både tilpasset sesong og etterspørsel. Det er tydelig at utvalget fra vårt sortiment på Kolonial.no er en suksess og vi vurderer fortløpende en utvidelse av sortimentet på Kolonial.no, sier Trygg-Hauger.
Se også: Kolonial.no + Clas Ohlson = stor netthandel