Etableringshindringer for dagligvarer
Illustrasjon: ColourBox.com.
NHO Service og Handel har uttalt seg i en høring om etableringshindringer i dagligvaresektoren og argumenterer for økt konkurranse.
Illustrasjon: ColourBox.com.
NHO Service og Handel har uttalt seg i en høring om etableringshindringer i dagligvaresektoren og argumenterer for økt konkurranse.
Høringen gjelder en rapport fra Oslo Economics. NHO Service og Handel argumenterer for økt konkurranse og mener at rapporten gir en god beskrivelse av konkurransesituasjonen i dag, verdikjedene og ulike etableringshindringer i dagligvaremarkedet.
Rapporten gir imidlertid lite plass til en vurdering av nettbaserte konsepter for salg av dagligvarer, og den raske utviklingen vi er vitne til med store utenlandske nettkonsepter som kjøper seg opp i dagligvaresektoren i andre land. Rapporten viser kort til andre lands erfaringer med rask fremvekst av netthandel, og nevner at det er et marked med et stort vekstpotensial. Vi deler oppfatningen om at dette markedet har et stort potensial, noe vi bl.a. ser av utviklingen til det norske nettbaserte dagligvarekonseptet, vår medlemsbedrift, Kolonial.no.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.