Bærekraft i handel

Handelen er en viktig nøkkel innen de tre dimensjonene som utgjør bærekraftig utvikling. Både klima og miljø, økonomi samt sosiale forhold har en stadig mer fremtredende rolle i handelsnæringen. I dag ser vi ofte at grønn innovasjon vokser frem gjennom nye forretningsmodeller. Gjerne i sammenheng med digital innovasjon.

  1. |

    Ønsker EU plast heller enn ull?

    EU-initiativet, Product Environmental Footprint (PEF), vekker bekymring blant norske aktører innen tekstil og bærekraft. Systemet risikerer å fremme plastbaserte produkter på bekostning av naturmaterialer som ull. Resultatet kan bli alvorlig for både miljøet, forbrukernes valg og næringens evne til å konkurrere i Europa.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt

Bestill et møte med oss

Bestill et møte med oss

Er du medlem og ønsker bedre kontakt, eller vil du høre mer om fordelene ved å være medlem?