Toma kåret til Årets service- og handelsbedrift

Publisert

Toma-grunnlegger Tore Monsen tar imot prisen Årets service- og handelsbedrift under Handlekraft 2024

- Det er jo egentlig renholderne som skulle stått her i dag, uttalte Toma-grunnlegger Tore Monsen, fra scenen. Foto: NHO Service og Handel

Det bergensbaserte selskapet ble i dag tildelt den prestisjetunge prisen Årets Service og Handelsbedrift. Prisen ble det ut under årskonferansen til NHO Service og Handel 14. november på Oslo Event Hub.

Med dagens seier kan 3.000 medarbeidere juble over heder og ære. Og det var nettopp medarbeiderne grunnleggeren av selskapet, Tore Monsen, ønsket å løfte frem da han tok i mot prisen. 

- Det er jo egentlig renholderne som skulle stått her og tatt imot denne prisen, sa han fra scenen. 

Prisen deles ut til en av medlemsbedriftene i NHO Service og Handel som har utmerket seg ved særlig god kvalitet i sine leveranser, ved innovativt arbeid, ved å være en god arbeidsgiver eller ved sin samfunnsnyttige innsats. 

- Toma er i år en verdig vinner av denne prisen, valgt blant mange både store og små bedrifter. De utmerker seg med sin samfunnsnyttige innsats gjennom året, sin høye kvalitet i leveransene og sitt konkrete inkluderings- og bærekraftsarbeid, sier adm. dir i NHO Service og Handel, Anne-Cecilie Kaltenborn. 

Juryens begrunnelse 

Gjennom sine tjenester innen blant annet renhold, kantine, vakthold, og eiendomsdrift har Toma vist et solid engasjement for å skape verdi for kunder og samfunn. Juryen trekker spesielt frem følgende: 

Toma har gjennomgående satt seg tallfestede bærekraftsmål, både sosiale og klimarelaterte. De har i året som gikk etablert Toma-fondet, som støtter lag og foreninger med integrering, mangfold og inkluderende lokalsamfunn. Selskapet gikk også fikk hederlig omtale i våres da deres nedvask av Kiel-båten Color Fantasy, som var smittet av norovirus, gjorde at påskeferien ble reddet for turistene. 

Prisen markerer Toma som en nasjonal foregangsbedrift innen eiendomsdrift og styrker deres posisjon som en sentral aktør i bransjen.  

Prismottakeren er valgt ut av en jury bestående av følgende personer:  

  • Idar Kreutzer, Direktør Internasjonalt, Privat eierskap og Digitalisering offentlig/næringsliv, representant for NHO 
  • Lene Iren Oen, Adm. direktør, Clas Ohlson, representant fra styret i NHO SH 
  • Kenneth Sandmo, avdelingsdirektør næringspolitikk i LO, representant fra arbeidstakersiden, og årets prisutdeler på vegne av juryen. 

Tore Monsen takker for prisen. Foto: Baard Fiksdal

 

Prisvinnere fra 2017 til nå

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.

Takk for tilbakemeldingen!

Takk for tilbakemeldingen!

Bestill et møte med oss

Bestill et møte med oss

Er du medlem og ønsker bedre kontakt, eller vil du høre mer om fordelene ved å være medlem?